Banen

NORDHAUG GOLFBANE

Nordhaug Golfbane ligger på gammelt dyrket jordbruksområde. Gården er drevet som den er i dag fra 1830-årene. Mye av området var tidligere også brukt som ridesenter, og der klubbhuset ligger i dag var det en stor ridehall som ble revet til fordel for klubbhus og golfsenter. Gården Nordhaug som eier grunnen har en av de største driftsbygninger i Norge. Gårdens grunn kan dokumenteres fra yngre jernalder. Noe av et tidligere elveleie ble fylt igjen rundt 1960-årene og danner i dag deler av rangen og treningsområdene.

Banens åpne område deles av en liten elv hvor området er fredet som et viktig biotopisk verneområde. Det er påvist at dette området er et av de områder i Norge med høyest antall forskjellige fuglearter.

Banen Nordhaug ble prosjektert sammen med Haga Golfbane fra 2000 og åpnet første gang i 2002. Den grenser til en av sløyfene på Haga og skogen inn mot Bærumsmarka. Selve klubbhuset og golfsenteret ble ferdig i 2006. Klubben ble stiftet i 2010.

Klikk her for baneguide.

Toppgolf rangen på anlegget er Norges største med 80 matter fordelt på 2 etasjer.